Soutěž probíhala celý týden a zapojilo se celkem 84 žáků. Naši prvňáčci určovali dle obrázků pohádky. Ostatní dle úryvků knihy. Každá třída měla své vítěze a v hodnocení tříd vyhráli jednoznačně čtvrťáci. Za 1. stupeň M. Vébrová
Soutěž probíhala celý týden a zapojilo se celkem 84 žáků. Naši prvňáčci určovali dle obrázků pohádky. Ostatní dle úryvků knihy. Každá třída měla své vítěze a v hodnocení tříd vyhráli jednoznačně čtvrťáci. Za 1. stupeň M. Vébrová
Ve třetí třídě jsou již mnozí z nás obstojnými čtenáři. A kde že najít to správné místo k rozvoji čtenářského nadšení? Tím nejpovolanějším místem, které je zasvěcené knihám, je místní KNIHOVNA. Knihovnu jsme s radostí navštívili již dvakrát a máme v plánu v této bezvadné činnosti nadále pokračovat. Genius loci je zde mimořádný.
Podzim nám přinesl bohatou úrodu jablíček. I těch na školní zahradě. Nechtěli jsme je nechat ladem, proto jsme je očesali. Neuvěřitelné 3 přepravky. Následně jsme druhý den založili manufakturu na výrobu jablečné šťávy. Někdo jablíčka myl, někdo zbavoval jádřinců, ostatní strouhali. Závěrečné lisování si nenechal nikdo ujít. A jaká to byla radost, když se z moštovače začaly hrnout první kapky vzácného zlatavého moštu. Stoprocentní bio získané v potu tváře. Baj očko tak dvě deci na každého. Naprostá lahůdka – to byl nejčastější komentář našich „dělníků“. Prakticky jsme se naučili, jak z přírodniny – jablíčka, udělat surovinu a následně výrobek – MOŠT. (Možná příště pokácíme strom, nařežeme prkna a uděláme židli.)
15. října jsme si na I. stupni užili první projektový den. Každoročně volíme na rozjezd oblíbené téma – BARVU. Letos padl los na ZELENOU. Celá škola se nám v pátek proměnila v koberec mechu. Zelená lavina dětí zaplavila školu od půdy po sklep (obrazně řečeno, do sklepa i na půdu nechodíme). V každé třídě se pak zelená barva prolínala celou výukou. Zachraňovala se mimozemská plavidla i samotní marťani, zpívalo se o zelené travičce, tančilo se, cvičilo se zelenými mašlemi, vařilo se ze „zelené“ (pozor, ne z lihoviny), luštilo se a šifrovalo, četlo, jak jinak než zeleně.
Pro druháky, třeťáky, čtvrťáky i páťáky - staré harcovníky – není projektový den novinkou. Kdo však zažil svou premiéru, byli naši prvňáčci. A co že se u našich nejmenších dělo? Děti v 1.A si užily první výuku v centrech, hledaly ukryté chameleony, skládaly zelenou zeleninu a ovoce podle čísel a do klecí podle písmen a čísel pochytaly zelená zvířátka. nakonec se proskočily jako žabky. A aby si užila i bříška, pochutnaly si na zelených muffinech od jedné moc šikovné maminky.
Děti z 1.B doprovázela celým dnem zelená pohádková postavička vodníka Česílka. Žáci se stali jeho pomocníky a plnili úkoly, kde uplatnili získané vědomosti z matematiky, češtiny i prvouky. Pomáhali Česílkovi vyčistit rybník od odpadků, posbírali korálky, které mu víly rozsypaly a slepovali obrázek jeho kamarádky rybičky.
Zelený den jsme si všichni náramně užili. Možná je to tím, že zelená přináší dobrou náladu…anebo tím, že jsme prostě dobrá PARTA.
Za I. stupeň D. Kučerová
Tento pátek proběhlo první čtení pohádek pro prvňáčky. Ve spolupráci 1. a 9. ročníku vznikl tento projekt. Vybraní žáci budou každý pátek navštěvovat naše malé prvňáčky a číst jim klasické české pohádky. Tentokráte to byla Markéta Suková, Andrea Jiřincová a Honza Holk.
V rámci českého jazyka a Evropského dne jazyků jsme se 7. a 8. ročníkem navštívili knihovnu ve Velkém Šenově. Někteří žáci byli v knihovně poprvé. Prohlédli jsme si vybavení knihovny, paní knihovnice děti seznámila s tříděním jednotlivých oddělení, podmínkami členství v knihovně. Potom se žáci rozdělili do skupinek a vyhledávali informace, které měli připravené v testíku.