Základní údaje o škole ve školním roce 2023/2024
Základní škola Velký Šenov, okres Děčín, Mírové náměstí 440,
40778 Velký Šenov
IČO: 472 74 638
počet tříd: 14
počet žáků: 289
počet pedagogických pracovníků: 24
Počet asistentů pedagoga: 6
PRACOVNÍCI ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ
Ředitel: Mgr. Helena Čápová – 723 316 918, capovah@zsvelkysenov.cz
Zástupce ředitele: Mgr. Petr Bydžovský – 606 704 514, zsvsenov@interdata.cz
Výchovný poradce: Mgr. Antonín Borovka -734 282 458
Školní metodik prevence: Zdeňka Dušková- 607 803 285
KONZULTACE: dle konzultačních hodin (na webových stránkách školy)
příp. po předchozí telefonické domluvě
PRACOVIŠTĚ: budova II. stupně (přízemí)
PROGRAM ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
- prevenci školní neúspěšnosti
- kariérové poradenství
- poradenská konzultace dítěti, které pracovníka ŠPP samo vyhledá
- podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního
prostředí a s odlišnými životními podmínkami
- podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
- průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi
- vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
- včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a
diskriminace
- průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
- metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
- spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci
- spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními
- poskytnutí krizové intervence dítěti, které se octne v psychicky mimořádně náročné situaci
- evidenci zpráv z pedagogicko – psychologických a jiných vyšetření
- práce s třídními kolektivy (diagnostika vztahů-třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností)
- anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (výskyt sociálně patologických jevů, vztah žáků k vyučovacím předmětům apod.) a konzultování zjištěných údajů s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídním učitelem, při důsledném zachovávání anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření účastnili
- preventivní programy pro žáky
Ve Velkém Šenově 1. 9. 2022
Mgr. H. Čápová