30.3. – pondělí
Slabikář – str. 63 celé, sloupeček – hádanky (zakroužkujte slovo podle zadání, zvyšujeme slovní zásobu a cit pro jazyk) – 1. Jiným slovem hůlka, 2. Píšeme to na konec věty, 3. Stroj, který pohlcuje prach, 4. Spojujeme čísla, 5. Stroj, který zbavuje prádlo vlhkosti, 6. Nábytek, na který si dáváte knihy, 7. Přístroj na očistu nádobí, 8. Nástroj na háčkování, 9. Co děláme, když skáčeme, běháme 10. Co je 5, 12, 0, Cvičení žlutá tužka – chybějící slova doplň psacím písmem, kočku vedle dokresli podle návodu v básničce
PS ke slab. – str. 36 cvičení tulipán, čteme jména, červeně zakroužkujte jména holek, modře jména kluků
Matematika uč. – str. 41, nákupy
PS mat. – str. 44 , začínáme s geometrií, je zapotřebí pravítko a vysvětlit, co znamenají dílky na něm, zaveďte jednotku cm- centimetry, cvičení puzzle – sčítání centimetrů, provádějte kontrolu pravítkem, aby děti pochopily pojem délky, další cvičení si necháme na zítřek, procvičujte měření čehokoliv např. změř na cm sešit, změř, kolíček na prádlo, svoje chodidlo, ruku,…
Písanka – určitě jste si všimli, že jsem na víkend zapomněla písanku, dnes to napravíme, udělejte str. 24 a a natrénujte 3 řádky malého b na str. 25 (výukové video)
31.3. – úterý
Slabikář – str. 64 celé, učíme se nové písmenko Ž, kroužkovat ž v básničce, vybarvit v omalovánce slova obsahující ž (Žofinka, Žatec, žáby, žížala, užovka, ježek), spojování slabik do slov (Žeryk, žába, žralok, život, želva, žula, žena), brýle – pojmenovat obrázky, článek Ježek – po přečtení pokládejte otázky ke zjištění, zda dítě rozumí textu např. Kdy ježek loví? Kdy ježek spí? Co ježek nejí? Co ježek žere? Jak se chrání před nebezpečím?
Pokud budete mít čas a chuť, podívejte se krátký filmeček ze záchranné stanice ježků https://www.youtube.com/watch?v=d8y6WsX8N9Y
PS ke slab. – str. 36, cvičení sova Kdo je kdo a kde je Katka? Pracujte podle zadání. (Není jednoduché.)
Matematika uč. – str. 42 celé , numerace do 17 (počítejte peníze, pastelky, cokoliv…pozor, 17 zaznamenáváme jako 5 mezera 5 mezera 5 mezera a 2, aby to bylo téměř na první pohled jasné a nemuselo se to přepočítávat po jedničkách, zároveň si říkejte 17 je jedna desítka a 7 jednotek – podobně u 16)
PS mat. – str. 44 dodělat stránku, cvičení pero a kouzelníček, nutné pravítko
Písanka – dopište str. 25, str. 26 celá
1.4. – středa !!!TOTO NENÍ APRÍL, TOTO JSOU VÁŽNĚ ÚKOLY
Slabikář – str. 65 celé, na této stránce se setkáte s 2 živočichy, užovkou a žábou. Něco o užovce najdete na tomto odkazu https://www.youtube.com/watch?v=XxL4wuve2HI, po přečtení článku žába si určitě pusťte úžasnou zpívanou pohádku od W.Matušky – Hloupá žábahttps://www.youtube.com/watch?v=PWFgwsBxEZQ , na a když budete v tom dívání se na yout., tak si můžete připomenout oblíbenou písničku za školky – Žabička zelená na odkazu https://www.youtube.com/watch?v=YPBEC6tdgdM, cvičení sloupeček - hádanky 1. Jak se jmenovala princezna, který se píchla o trn, 2. Nástroj ke stříhání, 3. Zvíře s krunýřem, 4. Nábytek k sezení, 5. Jiným slovem houska, 6. Bodlinatý živočich, 7. Mořský predátor – lovec, 8. Jméno na písmenko, které probíráme, 9. Živočich, který provzdušňuje hlínu, 10. Psací potřeby
PS ke slab. – str. 37, cvičení tulipán a srdíčko
Matematika uč. – 43 celé, numerace do 20 , porovnávejte podobné příklady 6 – 1, 16 – 1, pozor na poslední sloupeček – strom – počítání od 20 (u slabších počtářů doporučuji názor – počítadlo, penízky, kolečka, prostě cokoliv, hlavně aby viděli, že ubírají z druhé desítky a ta první se nemění)
PS mat. – str. 45 celé, procvičujeme + - do 20
Písanka – str. 27 celá, píšeme velké B